onsdag 20 januari 2010

"Nyårslöftet"


Mjukstart på ännu en försöksblogg med Royal Philharmonic Orchestra, Oolongte och Kungen. Allt för att ge mig själv positiva associationer till bloggande och således kanske inte vara så rädd för det i fortsättningen. En får se om jag lyckas lura mig själv...
Nyfärgat hår. (Jag hoppas grannarna uppskattar topless-uppvisningen jag bjudit på ikväll; förut hade jag en hårfärgnings-tröja men den försvann.)

Kvällen har spenderats i ljuva Elinas sällskap, tyvärr inte i den verkliga världen utan via detta medium, datorn. Men det är definitivt bättre än inget! Betapet har spelats, med ord såsom gömme, eljest, smock, orera och tovat. Hyfsat tillfredsställande, för ord-nördar som oss.
Tänker tillbaka på tiden då jag var helt inställd på att bli språkkonsult när jag blev stor. Det var en fin känsla, denna känsla av att faktiskt ha ett mål. Det gick ju över sedan, tack och pris skulle jag i nuläget säga, då jag med all sannolikhet gått under med ett dylikt arbete, men den känslan hade jag gärna återfått. Just nu trivs jag som fisken i handsken i skolan, men tänker jag mer än ett halvår framåt i tiden blir det bara svart och lite lätt ångestfyllt.
Men så länge jag vet att jag kan göra vad jag vill bara jag vill det tillräckligt mycket, och så länge jag i grund och botten tror på denna vetskap (vilket jag faktiskt gör), så vet jag även att det löser sig för mig. Jag ska försöka se framtiden som spännande istället för osäker och ångetladdad. För det är ju faktiskt alldeles fantastiskt spännande att vara vid ett vägskäl på detta vis!

Nu återstår lite mer mys-musik, lite mer te och lite spikmatta, sedan underbara sängen och imorgon är det vävning som gäller! Åh, denna fantastiska känsla av att skapa något med sina händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar