söndag 24 januari 2010

Den oundvikliga ångesten


Söndag = städdag, som för många andra verkar det. Nå, så blir dagen någorlunda aktiv i alla fall, till skillnad från gårdagen. Till skillnad från när jag läste på universitetet, toklängtade till helgerna och mer än gärna hade haft fem dagar helg och två dagar skola, känns det nu väldigt bra att man har skola fem dagar i veckan så man i alla fall får något gjort. Jag ser fram emot skolan imorgon, och att få fortsätta med väven, men ändå är söndagsångesten ett faktum. Jag undrar varför? Det måste vara något djupt inrotat, som inte går att bli av med trots att man faktiskt inte alls fasar inför måndag och ny vecka.

Nå, ikväll är det i alla fall 3D-bio med klasskamrater som gäller, och det om något är trevligt! Så får jag skjuta bort söndagsångesten en stund till.

Nu är det dammsugning som gäller, det som jag alltid skjuter på så länge som möjligt då jag hatar dammsugare och blir förbannad när jag dammsuger. Sedan är det handling, sortering och så söndagslugnet och väntan på bio!


Början på uppsättningen av min väv. Varpen är grön, såklart!

1 kommentar:

  1. Ha det så trevligt på bion! Hoppas filmen är bra :) Kramar

    SvaraRadera