tisdag 23 februari 2010

Hippietisdag

Typiskt, bara för att jag vill slänga in bilder på bloggen så hittar jag nu inte usb-sladden till kameran. Jag är dock helt säker på att den ligger någonstans just utom synhåll och småskrattar (sniggers - måste påminna mig själv om att använda svenska) åt mig. Jag kan nästan höra det...


Så nu snor jag hutlöst bilden på klassens hippie-tema från Petra (http://petraeleonora.blogspot.com/)! Mina egna bilder får helt enkelt komma upp senare.



Snygga som alltid är vi. Här fattas tyvärr Rebecka och Linnéa, men dem får ni helt enkelt se när jag hittat min sladd!



Idag har det varit sjukt kallt ute, när jag klev upp på morgonen så visade termometern -27,6 nätta grader. Mitt inne i Umeå city. Gillas! (Bara man har kläder och det inte blåser.) Nu är det blidväder med -24 grader, dock åker nog eventuellt täckisarna med till skolan imorgon. Så idag saknade jag min mössa, som är upprepad för tredje gången nu... Det är sannerligen en Petra-mössa! Har snott lilla toppen av Petra, använt hennes låtsasvirkstil samt repat upp mössan hittills två gånger, allt i äkta Petra-stil. Fotade den efter första virkningen (tror jag?), med mobilkamera blir saker och ting aldrig riktigt som väntat:













Men man får kanske en aning om färg samt hur den ser - eller såg - ut. Den kommer nog se alldeles precis ungefär nästan likadan ut när den är klar på riktigt.



Och nu när jag ändå sitter och för över mobilbilder: måste passa på att slänga upp två favoritbilder från skolan.
Linnéas konstverk som kritikerna kallat såväl nyskapande som tankeväckande. (Inte själva tavlorna, då utan... Ja, gissa själva!)




Petras skåp, innehållande... Är det ett får? Är det ett flygplan?



Och slutligen: jag vet inte om du tycker detta räknas, Anna, men här har jag fotat 003 åt dig! Jag tycker det räknas! :D


Ett tillfredsställande parti Betis med bäst-Elina avslutat (favoriter: rysch, sjöng, knölas, purung, befäl, satir, nitrit, armod), så nu över till annat; prata med älskade, bästa Caroline (som jag saknar sönder) och dricka te!

Så får man se om man orkar vara seriös och natt-laga ugnspannkaka...

1 kommentar:

  1. Blomsådd i nymåne - ugnspankis i nedandygn. Aldrig hört den? Jag tror att en ugnspankis lagad efter midnatt håller på vissa hemligheter. Den smälter som skit i munnen.

    SvaraRadera